Troldesalens Teater- og Kulturforum

Fantastisk familieforestilling

Sigurd fortæller om de græske guder

Lørdag den 24. april 2021 kl. 14.00 i Troldesalen, Jakob Gades Allé 1, Vejen – fra 5 år

Med musikere, dansere og skuespillere tager Sigurd børn, voksne og bedsteforældre på en eventyrlig rejse gennem de græske guders eventyrlige univers, og vi møder både Zeus, Odysseus, heksen Kirke, Mor Jord, Far Himmel, Poseidon – og ikke mindst Gud for Bøvl.

Holdet bag ”Sigurds Danmarkshistorie” står klar med en ny familieforestilling. ”Sigurd fortæller om de græske guder”.

"Sigurds skønne og entusiastiske energi gør ham ideel til værtsrollen!” skrev Jyllandsposten om denne forestilling, som høstede stående applaus 24 gange på Østre Gasværk Teater.

Hvem var Zeus? Hvor stammer de olympiske lege fra? Og fandtes der engang uhyrer med syv hoveder? Oplev Sigurd Barretts teaterkoncert for hele familien om de græske guder.

Farshad Kholgi og Anne Suppli har hovedrollerne, mens Sigurd Barrett er fortælleren, der tager publikum med til det gamle Grækenland, hvor vi møder Zeus og Hera, Apollon, Poseidon – og alle de andre.

Kom med på en sjov og spændende rejse gennem et eventyrligt univers, som lærer os en masse om det gamle Grækenland – og om, hvem vi er i dag.

Medvirkende:
Sigurd Barrett, fortæller og pianist
Anne Suppli, Mor Jord, Oraklet i Delfi, Heksen Kirke m.fl.
Farshad Kholghi, Zeus, Narcissus, Odysseus m.fl.
Eskild Dohn, guitar, bouzuki, saxofon og Gud for Bøvl
Mikkel Riber, bas og Apollon
Dansere fra Powerhouse
Instruktion: Louise Schouw
Scenografi: Rikke Juellund
Tekst og musik: Sigurd Barrett

Varighed: Ca. 1 t 45 min inkl. pause

★★★★★ Scenekanten "Forestillingen emmer af en enorm energi og livsglæde, hvilket gør man ikke kan lade være med at blive revet med af stemningen." ★★★★ Jyllandsposten "Sigurd leverer, de normalt lidt kringlede, fortællinger, i øjenhøjde med børnene; tilsat lidt fantasi og en god portion gakket humor, som går rent ind hos ungerne."

Billetter

ticketmaster.dk

Vejen Idrætscenter i receptionen

Bestillingsliste

Grethe Brinch Knudsen, tlf. 22500591

Ledige billetter kan købes ved døren!