Susse Wold fortæller eventyr - “Stemmen er så mættet med udtryk, at vi selv med vores fantasi digter det hele. Skaber billederne i vores hjerter, præcis som H.C.Andersen havde tænkt sig det. Ikke en pointe taber Susse Wold.”

Onsdag den 24. november 2021 kl. 19.30 i Troldesalen

Snedronningen har et budskab til alle, fordi den handler om det vigtigste af alt: Hjertets sejr over forstandens hovmod. “Hvis man nøjes med at udvikle forstanden og glemmer at tænke med hjertet så havner man i kold uvirkelig isolation.”

En historie der er mere relevant end nogensinde før. Det er en af Susse Wolds største succeser.

Susse Wold siger om Snedronningen: Vi lever i en åndløs tid hvor mange føler sig fortabte og isolerede. Vi er blevet forført af Snedronningen, væk fra os selv. Vi har fået en splint af det knuste troldspejl i øjet og kan nu kun se fejlen ved alle ting. Måske har vi også glimtvis fået en glassplint i hjertet så det fryser til is og vi ikke mere kan føle noget. Derfor har jeg lyst til at fortælle det af H.C. Andersens eventyr som jeg altid har holdt mest af.

Eventyret Snedronningen indeholder næsten alt. Poesi, drama humor og lærdom. Det er et eventyr jeg før har fortalt, men jeg føler, at lige nu er tiden inde til at fortælle den fantastiske historie igen.

En virtuost fortalt historie. Bedre, varmere og smukkere kan det ikke gøres Det er eventyr, billeddigt og poesi.

Medvirkende: Susse Wold
Varighed: 75 min. uden pause